Skärpning!

Nu är det dags att vi skrämmer liv i den här gamla bloggen och ses igen för lite matlagning! Jag bjöd ju på något sist, så jag tycker det är läge för någon annan i sällskapet att bjuda till. En av er har ju precis blivit med lägenhet, så det vore kul å få se!

Vad gäller matlagning och restaurangbesök har jag mycket att berätta. Tips på recept är hemmagjord gnocchi. Grundrecept finns överallt på nätet, men det jag upptäckt är att istället för att koka dem så pröva att steka! Istället för att vara mjuk och tråkig får gnocchin en både snygg och god yta. På bilden här nedan serverar jag det mer saliva-smör, citron och ohälsosamma mängder parmesan. För den som inte orkar kan man ju såklart fega ur köpa färdig färsk gnocchi, så har man en annorlunda rätt som går att röra ihop på 15 minuter. Jag kan även rekommendera en ny kokbok jag köpt; Om jag var din hemmafru. Började som en blogg en gång i tiden och är en mest underhållande och roliga kokbok jag läst. Kan ta med den nästa gång vi ses!

Vad gäller restaurangbesök har jag många nya favoriter! Bland dem kan nämnas Queens Head (otroligt prisvärd finmat och en gedigen öllista), BonBon (en lyxigare variant på tapas) och till sist; Frantzén & Lindberg; ord kan inte beskriva vilken fantastisk kväll detta var. Nu var det visserligen inte jag som betalade, men om man är matintresserad tycker jag faktiskt det var värt pengarna. Om ni kan slita er från era kontorsstolar och bjuda mig på middag så lovar jag att berätta mer…

1 Responses to Skärpning!

  1. Cia skriver:

    BonBon är ett mycket bra ställe!

Lämna en kommentar